Schowek 0
Twój schowek jest pusty
Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Recykling

Recykling

Gastronomia a dania na wynos lub z dowozem

Dziękujemy, że tak wiele lokali gastronomicznych obdarzyło nasze opakowania zaufaniem. Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na dania/napoje na wynos, branża gastronomiczna dostosowuje się do tych trendów. Jednak ważne jest, aby znać ustawowe obowiązki związane z wydawaniem posiłków na wynos. Niezależnie od tego, czy jest to restauracja, food truck, pizzeria, catering pudełkowy czy kawiarnia – każda firma oferująca posiłki na wynos podlega określonym regulacjom.

Każde danie wydane na wynos oznacza, że lokal gastronomiczny zostaje zakwalifikowany jako „Wprowadzający produkty w opakowaniach” i musi spełniać wymagania ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.

Co to oznacza dla gastronomii? Oto najważniejsze obowiązki:

  1. Rejestracja w BDO – Wpis do Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami (BDO). Zarówno rejestracja w odpowiednich działach, jak i jej aktualizacja odbywają się wyłącznie online, poprzez stronę internetową: rejestr BDO.
  2. Ewidencja opakowań – Prowadzenie spisu, który zawiera informacje o masie opakowań, w których wydano posiłki/napoje na wynos w danym roku kalendarzowym.
  3. Poziomy recyklingu – Osiągane określonych poziomów odzysku i recyklingu.
  4. Opłata produktowa – Opłata, którą lokal gastronomiczny musi corocznie wyliczyć samodzielnie, by następnie uiścić ją na konto odpowiedniego Urzędu Marszałkowskiego.
  5. Kampanie edukacyjne – Finansowanie lub organizowanie działań mających na celu  szerzenie świadomości  ekologicznej. Głównym celem kampanii jest edukowanie w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami opakowaniowymi.
  6. Roczne sprawozdania – Sprawozdania składane terminowo w bazie BDO. Służą one udokumentowaniu informacji o ilości i rodzaju wprowadzonych na rynek opakowań, a także wykazaniu, czy podjęto działania zmierzające do prawidłowego zagospodarowania odpadów powstających z tych opakowań.
  7. Numer BDO – Numer potwierdzający dokonanie  prawidłowej rejestracji w systemie BDO. Obowiązkowo musi być umieszczany na dokumentach sprzedażowych takich jak faktury/ paragony.

Jak lokale gastronomiczne wywiązują się z tych obowiązków zgodnie z prawem?

Niewywiązywanie się z powyższych obowiązków grozi sankcjami, w tym karami pieniężnymi. Dlatego zachęcamy Państwa do podjęcia współpracy w tym zakresie z TOM Organizacje Odzysku, specjalistów z branży, którzy zaopiekują się Państwem profesjonalnie i w miłej atmosferze.

Współpraca z TOM Organizacja Odzysku za pośrednictwem Gamma Opakowania, pozwala lokalom gastronomicznym przenieść odpowiedzialność na TOM Organizacje Odzysku, za:

  • Odzysk i recykling opakowań.
  • Rozliczanie opłaty produktowej.
  • Organizację Publicznych Kampanii Edukacyjnych.
  • Terminowe składanie rocznych sprawozdań.

Tym samym gwarantuje wypełnianie ustawowych obowiązków bez żadnego angażowania się w ich realizację.

Wystarczy przekazać TOM masy opakowań. Resztą zajmą się specjaliści.

Co zrobić z czasem, spokojem i oszczędnościami? Do tego już poradnik nie jest potrzebny ????

Zachęcamy do sprawdzenia oferty współpracy poprzez:

  • Kliknięcie w poniższy link.
  • Wpisanie mas opakowań.
  • Przeliczenie wartości umowy.
  • Wykorzystanie kodu rabatowego GAMMA.

Przejdź do strony głównej

Sklepy internetowe: General Informatics

USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
USTAWIENIA
ZAAKCEPTUJ TYLKO NIEZBĘDNE
ZGADZAM SIĘ